Proponujemy:
- zmniejszenie liczebności klas;
- rozszerzenie kompetencji dyrektora szkoły/placówki, by mógł podjąć decyzję o czasowym nauczaniu zdalnym/hybrydowym z pominięciem sanepidu;
- automatyczne przechodzenie na nauczanie zdalne szkół w czerwonych strefach;
- zwiększenie nakładów finansowych na oświatę;
- doposażenie szkół w środki czystości i dezynfekcji;
- wyposażenie pracowników w sprzęt ochrony osobistej;
- wprowadzenie dostępu do bezpłatnych testów dla pracowników oświaty;
- wprowadzenie bezpłatnych szczepień przeciwko grypie dla pracowników oświaty;
- doposażenie placówek w sprzęt komputerowy, aby umożliwić wypożyczenie komputerów/laptopów uczniom i nauczycielom;
- utworzenie kompleksowej platformy edukacyjnej do zdalnej komunikacji, na której zostaną zamieszczone wszystkie e-materiały dydaktyczne;
- zapewnienie dostępu do szybkiego i darmowego internetu uczniom i nauczycielom;
- modyfikację podstawy programowej;
- opracowanie systemu wsparcia dla uczniów mających trudności w dostępie do kształcenia na odległość;
- kompleksowe wsparcie uczniów ze środowisk mniej zamożnych oraz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- zintegrowanie działań nauczycieli specjalistów na rzecz dzieci, które pozostają pod ich opieką i wymagają stałego profesjonalnego wsparcia;
- zapewnienie nauczycielom realizującym zdalne nauczanie profesjonalnej pomocy z zakresu zdalnego kształcenia;
- uregulowanie kwestii ponoszenia przez nauczycieli kosztów związanych z korzystaniem w pracy z własnego internetu i sprzętu komputerowego;
- opracowanie sposobu dokumentowania pracy nauczycieli realizujących kształcenie na odległość w celu wyeliminowania nieprawidłowości związanych z ich wynagrodzeniem;
- stworzenie w salach lekcyjnych warunków umożliwiających prowadzenie lekcji zdalnych (wyposażenie klas w komputer, internet, kamerę);
- zapewnienie wsparcia technicznego i psychologicznego nauczycielom;
- prowadzenie dialogu społecznego i konsultowanie ze środowiskiem projektów aktów prawnych.